woensdag 10 april 2013

ArtSpecially Event 2013

Afgelopen zaterdag was het weer goed toeven in Zeist. Samen met mijn moeder naar de ArtSpecially geweest. En het was ouderwets gezellig. Geen workshop gedaan en ook weinig van de workshops gezien, maar toch met een -voor mij- nieuwe techniek teruggekomen: zentangle. Ik had er al van gehoord, op verschillende blogs wat voorbij zien schuiven, maar het leek me niks voor mij. Maar mijn huidige "state of mind" heeft er voor gezorgd dat ik er toch voor open blijk te staan.

Een ander hoogtepunt van de beurs is sinds een paar jaar een bezoekje aan De Wensput in Doorn. De vaste bezetting is Marijke, Xandra, Ellen, mijn moeder en ik. De rest van het gezelschap varieert vaak. Dit jaar vulden Rikkie, Herma en Suzanne het gezelschap aan. Ik wist de samenstelling van de groep al niet helemaal zeker vooraf, wat lastig is als je probeert iets leuks als verrassing te plannen...







Maar gelukkig had ik er wat extra gemaakt!

Zo leuk dat ik tegenwoordig een Silhouette tot mijn beschikking heb! Ik gebruik hem heus niet dagelijks, maar bijna elke keer dat ik er aan toe kom om te hobbyen, is 'ie van de partij. Wat heb ik gebruikt? Nou dit

Easter bag topper uit de Silhouette store
Vlinders van Eline's eerste huis
Voor jou tekstje uit een van de kikker-setjes (EC0113) van Eline Pellinkhof
Klosje van Tim Holtz (met dank aan Xandra)
Papier van o.a. Making Memories (de streepjes), October afternoon (de blommekes), Doodlebug (het naaimachine/knoopjes/etc papiertje) Voor meer info over jaar van verschijning en serie-namen verwijs ik graag naar mijn twee -nu niet meer zo geheime- wandelende encyclopediëen Marijke en Xandra.

Wat er in zat? Lang verhaal. Maar de korte versie is dat mijn vader wat leuke lintjes van de schroothoop heeft weten te redden toen hij het huis van mijn oma aan het leegruimen was. Het gaat om aardig wat meters, dus genoeg om iedereen van alle kleuren een metertje mee te geven.

Wat er met mij mee naar huis ging? Onder andere de nieuwe set sketch pennen van Silhouette, twee tubetjes textielverf en het sjabloon-vinyl van Silhouette, Enamel Accents van Ranger, heeeeeeel veel papiertjes van Lilly of the Valley, twee sheets EZ foam van Stamping Back, cardstock van Jennie Compen, catch of the day: een rubberlap van Little Suzy's zoo. Over die laatste ga ik ook ooit nog een heel verhaal op mijn blog zetten, want daar heb ik een geschiedenis mee ;-) Verder kreeg ik van mijn mam's een super opbergsysteem voor Ummies en we kochten samen een zentangle boekje. Voor de komende drie jaar hebben we al een heel lijstje van technieken en dingen die we willen gaan uitproberen:

Een kaartje van het blog van Anita uitzoeken en die exact proberen na te maken
Masken met van die leuke templates en dan kledderen met Gesso en Distress stains
Zentangelen
...eeehhh, wat was de rest ook al weer mam?

Ennieweej, de foto's van de pannenkoekjes volgen nog, maar die staan nog op de camera van mijn mama. Dus ik zal jullie een geheel niet gerelateerd maar wel bijzonder schattige foto van mijn kinderen tonen in voorbereiding op het vorige weekend (je weet wel, de witte Pasen...).



Groetjes!

1 opmerking:

Unknown zei

Wat een heerlijk verhaal Ilona!
Ook wij vonden het een super dag met al onze favoriete spullen om ons heen :-)
Heb je het Zentangle al uitgeprobeerd? Ben benieuwd wt je ermee gaat maken.

Liefs Marijke