zaterdag 20 december 2008

Meer tijd?

Gisteren was voorlopig mijn laatste werkdag. Wat een rare bedoening is dat. Ik heb het geluk dat ik een veel te leuke baan heb. Dan is weggaan dus eigenlijk niet zo heel erg leuk. Ik ga best een boel mensen missen en het feit dat ik straks maanden uit het reilen en zeilen ben, is nog moeilijk te bevatten. Ik bemoei me altijd overal mee en als geruchten de ronde doen, ga ik altijd voor het naadje van de kous. Irritant misschien voor de collega's, maar mijn nieuwsgierigheid vaart er wel bij ;-) En nu ga ik van alles missen. Natuurlijk houdt Lisette me op de hoogte, maar dat is toch anders dan wanneer je er zelf continu tussen zit. Om nog maar te zwijgen over hoe vaak ik mijn informant nog te zien zal krijgen...Niet leuk dus.

Aan de andere kant is het wel goed dat ik thuis ben nu. Nu heb ik eindelijk tijd om naar mijn lichaam te luisteren, en naar dat lichaampje dat zich erin verschanst heeft. Want vooral die uk laat zich de laatste behoorlijk gelden. Wordt minstens een salsadanser als je het mij vraagt. Swingen kan 'ie goed in elk geval. Het is gewoon tijd voor een beetje rust in de tent.

Dus wat staat er op de lijst voor de komende tijd? Nou, voornamelijk hobbyen. Full time hobbyen wel te verstaan. Het is te hopen dat Frummeltje braaf nog zeven weken blijft zitten waar 'ie zit, want anders heeft 'ie geen geboortekaartje. En dat voor een kind van een kaartenmaakmamma, dat zou toch wat zijn! Ik heb wel al verschillende zaken in huis. Ik weet welke stempel het gaat worden, welke letters erbij, inkt is ook redelijk duidelijk, maar ik moet nog achter papier aan. En ik heb wel plan B enveloppen, maar wil toch nog even gaan zoeken naar mooie maar wel betaalbare enveloppen. Want ook de envelop wordt aangepakt, dus dan is het jammer om gewone witte meuk te gebruiken, niet waar?

Maar dat moet toch nog even wachten. Want de zelfgemaakte kerstkaarten zijn de deur nog niet uit. Ik moet er nog twee, dus dit weekend gaat het heus wel goed komen. Maar of de TNT het ook nog op tijd voor elkaar krijgt, is natuurlijk even afwachten. Dat wordt ook weer zelf postbode spelen waar mogelijk, vrees ik...

En dan zijn er nog de feestdagen. Die zijn redelijk druk. Nog wat last minute cadeautjes halen vandaag, nog veel inpakwerk en er zijn twee mensen die heel dichtbij staan die precies in deze periode hun verjaardag hebben. Hoe ondoordacht van ze (of hun ouders)! En bij beide dames durf ik niet binnen te komen zonder kaartje...

Dus gelukkig maar dat ik even uitgewerkt ben. Ik zou niet weten waar ik de tijd vandaan zou moeten halen om ook nog drie dagen naar Hardinxveld heen en weer te crossen ;-)

Wie weet, kan ik binnenkort eindelijk mijn kerstkaartjes laten zien en sneakjes van het geboortekaartje. Of misschien toch maar niet. Of wel. Hmmm, nu moet je wel blijven kijken naar mijn blog, want nu weet je nog niks ;-)))

4 opmerkingen:

Unknown zei

Hey!

Lekker dat je voorlopig niet hoeft te werken en dus naar je lichaam kan luisteren! Doe het rustig aan dit weekend, dan kunnen we er woensdag lekker tegenaan ;-)
Enne.... mocht je hulp willen, je weet me te vinden......

Tot maandag!

Tessa Tegendraads zei

Hou lekker joh, je was er ook wel aan toe he?? En, we kijken erg uit naar de kaartjes hoor, maar hebben geduld :-D

XX Tessa

Unknown zei

Hmmm... mijn reactie klopt niet helemaal (bloos bloos). Ik noem woensdag en maandag, maar voor beide moet het dinsdag zijn!!!
Volgens mij ben ik echt weer aan een dagje hobbyen toe!

Anoniem zei

Zeven weken thuis en nix te doen...

Wat zal william blij zijn dat zijn boterhammetjes gesmeerd zullen worden!

Gegroet,

Broer