donderdag 14 februari 2008

Story of life / circle of life

Oei. Nou heb ik dat "ik ben zo zielig" berichtje wel erg lang laten staan. Inmiddels ben ik al lang niet meer zo zielig hoor. Die arme man van mij is al wel een hele week ziek thuis...Dus we kunnen vandaag heel romantisch saampjes op de bank Lord of the rings deel 3 kijken, compleet met gesnotter en gesnuif. Zal een lakentje voor hem wegleggen met al die emoties, hahaha!

De afgelopen weken waren trouwens een beetje maf. We kregen van Heleen en Jürgen een wel heel erg leuk bericht: ze gaan trouwen! Drie hoeraatjes voor het aanstaande bruidspaar. Hoera (x3)!!! Echt super leuk. Het aanzoek was heel romantisch op het strand met de lievelingsauto van Heleen, een oldtimer Kever. Dat schreeuwde natuurlijk om een felicitatiekaartje:



De kever is van een tekening die iemand op internet had gezet. Lang leve Google Afbeeldingen zoeken ;-) Ik heb hem geprint, in lagen uitgeknipt en er van stevig karton een malletje van gemaakt. Achteraf maar goed ook, want de auto op het kaartje is de tweede kever die ik gemaakt heb. De eerste was niet zo mooi geworden omdat ik met zwarte doodelstift de contouren had aangegeven van de deuren enzo. Weg romantische uitstraling! De wielen heb ik geponst uit heel dun leer en met de suede kant naar boven opgeplakt. Geeft de kaart een beetje aaibaarheid ;-) Het leer is overigens van mijn buideltasje die ik (toen die dingen nog mochten, mode-technies gesproken) heel veel droeg op vakantie en tijdens zomerkampen van scouting. Het linkerhartje op de deur is gestempeld (Scrappy Cat) en uitgeknipt en het knoopje ernaast is van Artemio. Het bruine velletje op de achtergrond is uit zo'n designvelletjesblokje van Avec (van Lisette gekregen, da's dus weer leuk, want Lisette, Heleen en ik kennen elkaar nog uit de Belastingdienstijd, we zijn gezamelijke vriendinnen).

De hele happening wordt waarschijnlijk in maart 2009 gevierd, maar ik heb er nu al zin in. Ben zo benieuwd naar de jurk en het pak, de ringen, de kaart, de bedankjes, de locatie, de rest van de familie in hun zondagse kleren, de hele rattaplan. Zo grappig dat er ineens ook weer van alles van mijn eigen bruiloft omhooggeborreld komt. Happy thoughts zijn altijd leuk. Eens kijken wat voor irritante stukjes we gaan instuderen voor het feessie {yep, daar is mijn evil twin weer}.

Maar er was ook minder leuk nieuws. Een vriendin van mijn moeder is ineens overleden. Dat was echt heel erg schrikken. Van niks aan de hand, feestje voor d'r 50-jarige bruiloft plannen, lekker kaartjes maken naar hartstikke dood. Als er iemand vitaal was (ja, ik typte dus al "is", maar dat kan dus niet meer), was zij het wel. Piet en Ria waren voor mij zo'n mooi voorbeeld van hoe ik samen met William oud wil worden. Gewoon ieder zijn ding, maar wel graag samen en veel op reis. Ik vond het raar dat ik zelf zo geschokt was. Ik kende haar wel, maar het is niet zo dat ik heel veel contact met haar had. Gewoon een kerstkaartje en een verjaardagskaartje. Maar nu niet meer dus. Zat ik vorige week vrijdag ineens op een crematie. Arme Piet, ik hoop dat hij zich zal redden de komende tijd...

Terug naar leuker nieuws. Morgen is het weer vrijdag, maar dan wel één met een superleuke invulling. Bij Tessa is het de hele maand februari gratis croppen. Dat kost normaal €7,50, maar speciaal om het eens uit te proberen is het deze maand dus voor noppes. Kwam Tessa ineens met het idee of ik mijn moeder niet eens mee wilde nemen naar een crop. Ik had mijn bedenkingen, omdat mam (hoi mam) toch veel liever kaarten maakt dan scrapbookt. Maar da's natuurlijk eigenlijk onzin, want croppen is gewoon lekker hobbyen bij Tessa in de zaak. Je kunt dus ook lekker kaartjes maken als je daar zin in hebt. En Tessa heeft een aantal bakken met stempels staan. Daar zitten er veel van Hero Arts in, je weet wel, mijn mams favoriete stempelmerk. Dus mam, jij vermaakt je vrijdag wel hè? En zo kwam het balletje te rollen. Uiteindelijk gaan we nu vier dames sterk die kant op morgenmiddag, want Noortje en Lisette komen ook. Marijke ken ik van Tessa's forum en ze heeft beide stempelcursussen gevolgd. Die komt samen met haar moeder Ellen, dus dat wordt hartstikke gezellig, dat staat al vast.

Maar goed, het is pas donderdag. Ik heb morgen lekker vrij genomen, want mijn collega wou niet ruilen met haar dagen. Die schijnt naar één of andere crop te moeten. Dus mijn werkweek zat er gisteren om 23.45 al weer op ;-)

1 opmerking:

Lisette zei

Hallo vroege vogel (ik zag wel hoe vroeg je het bericht hebt gepost, gek!),

Ik vind wel dat je een onaardige collega hebt, dat ze haar dagen niet wil ruilen. Maar een dagje vrij is toch ook helemaal niet verkeerd! Ik heb zin in morgen, moet alleen nog een paar foto's printen om te kunnen croppen. Ik ben er gisteren al een halve middag mee kwijt geweest om ze uit te zoeken (en ben dus niet meer aan de huiswerkopdrachten toegekomen). Maar nu moet ik snel weer aan het werk, anders krijg ik op mijn kop van mijn collega die de vrijdag heeft vrijgenomen!