maandag 30 juli 2007

Weekend creaties

OK, de regen heeft het gedaan. Ik zat net mezelf op m'n kop te geven, dat ik nu toch echt aan het werk moet. Wassie hangen, beetje boel strijken, stofzuigen, bammetje eten, koffie leuten, boterhammetjes halen en nieuwe "blauwe tape". Maar nu komt zelfs Banjer naar binnen, want het is gaan gieten. Dus mag ik nog even blijven zitten om jullie alles te vertellen van de megaproductie van dit weekend.

Vrijdag zou ik met mam gaan sporten. Dat moet 's ochtends, want volgens de sportschool is het zomer. Het zomerrooster is er, nou de zomer nog :-) In elk geval, we gingen dus niet. Mam moest eigenlijk een verhuiskaartje maken en ik ging 's avonds naar een bruiloft. Dat kan ook niet zonder kaart. Dus we zijn aan het werk gegaan, maar niet op de loopband enzo. In mijn sportkleding een kaartje zitten brouwen. Veel beter zo. Dit is de trouwkaart geworden voor Will's neeffie:



De verhuiskaart is in onderdelen met m'n moeder meegegaan, maar het zal best goed gekomen zijn. William had 's middags vrij, dus bij mijn schoonouders heb ik nog snel de schoenendoos in elkaar gezet voor het schoenendozenlied op de bruiloft.




Het levensrecept kreeg ik van de moeder van Lisette, die het ook weer van iemand anders had. Ik weet dus niet wie het geschreven heeft, maar het klopt natuurlijk allemaal wel:

Levensrecept

Men neemt 12 maanden, ontdoet deze van akelige
gebeurtenissen, teleurstellingen en angsten.

Snijdt deze in porties van 30 of 31 stukken, zodat
de hoeveelheid precies genoeg is voor 1 jaar.
Iedere dag voegt men hier aan toe :
♥ 1 lepel humor
♥ 3 eetlepels optimisme
♥ 1 mespuntje onwankelbaar geloof

Het geheel werkt men af met 1 theelepel tolerantie,
enkele korreltjes geduld en 1 snufje plukverse tact.

De gehele massa wordt nu overgoten
met een flinke scheut liefde.

Nu het gerecht klaar is, kan men het nog garneren
met een klein takje begrip.
Men serveert dit gerecht dagelijks met vriendelijke
woorden en een stralende glimlach.

Leef smakelijk !

Lisette kwam zaterdag een rondje knutselen. Heb haar eerste twee creaties op de kiek, maar de laatste kwam er pas om tien uur 's avonds uit. Die heb ik dus even gemist met mijn camera. Jammer, want daar was ze het trotst op.



Zelf ook drie kaarten gemaakt, waarvan de laatste juist niet mijn beste werk was. Lisette en William hebben zich uitgeleefd op leuke benamingen: "Stijlvol", "Gedistingeerd", "Strak". Blijkbaar allemaal eufemismen voor "Dat ziet er toch niet uit, jôh!" En bedankt. Gelukkig bleef Wills sterkste wapen -"Hè, die is wel leuk voor je oma."- achterwege, dus ik denk dat ik 'em wel kan versturen. Moet ik alleen opletten dattie niet naar iemand gaat die dit blog wel eens bekijkt...

Zelf vind ik het niet mijn beste kaart ooit, maar zó erg issie nou toch ook weer niet? We gingen zondag naar het verjaarsfeestje van Anuradha's moeder, die werd 50. Dit kaartje knutselde ik zaterdag voor haar in elkaar. Het cadeau was twee bakken met lavendeltjes, dus daar paste dit kaartje wel leuk bij.


De eerste kaart die ik zaterdag maakte is voor mijn schoonmoeder. Die heeft het behoorlijk zwaar gehad vrijdag, met haar vent, die van mij en de andere tweelinghelft. Laten we zeggen dat de heren allemaal niet hun beste bui aan hadden. En als je ze dan bij elkaar zet, kan het soms heeeeeeel gezellig worden. Een gelukkig katje op een zelfgemaakte kaart is dan hopelijk het beste medicijn...

Rest mij nog mijn eigen ouders veel succes te wensen. Vandaag is hun eerste officiële vakantiedag en zie wat voor "stralend" weer het is. Hopelijk valt vandaag alles ineens en zijn we de komende vijf (!) weken van de regen af...Ik denk aan jullie en duim voor zonneschijn! En terwijl jullie lekker vakantie vieren, ga ik wel even een wassie hangen, beetje boel strijken, stofzuigen, bammetje eten, koffie leuten, boterhammetjes en nieuwe "blauwe tape" halen, plee poetsen en zo voort en zo weder.

1 opmerking:

Anoniem zei

hi, new to the site, thanks.